Monday 4 April 2011

Teka-Teki~

Assalamualaikum dan Salam berlapek~

Sedang lepakLEPEK kat tepi jalan, Yen bersame rakanRAKENnye main tahan2 bas.. Pas bas da berhenti, mereka pon berlari bersembunyi di belakang pokok~ Selepas dimarahi beberape kali dengan Drebar Bas, mereka pon tuko ke tabiat lain..

Yen : boring laa main tahan2 bas.. kita main mende lain nak?
Max : Kite nk maen ape lak?
Cel : haa! kite main tahan2 konduktor bas pulak.. nak??
Yen : huh~ xberkaliber tol laa pemikiran ko tu Cel.. patot laa line ko terang kat Luo bando jek~
Max : tah.. da masok bando ni cube laa ko bepikiran bando siket~
Yen : ahhh~ ko pon same.. lembab jek bile da sampai akher bulan.. Aku da jemor sampai kering pon ko tetap lembab ag..
Max : wuu~ abes tu? ko nak maen ape?
Yen : aku ade teka teki.. aku teka, korang teki.. oke??
Cel : cam terok jek aku nk memahami bahase ko ni.. Haa~ ape teka nye? aku nk teki nii~
Yen : okehh.. soalannye.. korang tersesat dalam hutan.. 5 hari da sesat.. bekalan makanan pon da 4 ari da abes.. taim korang menyusuri onak berduri tu, korang terjumpe Buah Epal sebiji.. korang kongsi x?
Max : mesti laa kongsi..
Yen : bagos2.. pastu korang continue perjalanan korang tu.. Korang jumpe Buah Naga lakk~ Korang kongsi x?
Cel : ekceli xmo kongsi.. tapi untuk membuktikan keprihatinan Cel, so, aku kongsi laa..
Yen : bagos even macam xiklas an.. Pastu korang jalan ag, korang terjumpe taik lembu lakk.. korang kongsi x?
Max : mane bolehhh kongsiiii!!!!!!!
Yen : ooo.. abes tu, ko makan sorang2 laa taik lembu tuu?
Max : @#$%^&
Cel : (selamat aku xjawab)