Sunday 10 April 2011

hitam ke puteh?

Assalamualaikum dan Salam Ukhwah~

hari ini aku nak cter pasal kambing.. dolu, taim aku skola darjah 4, aku ade kene wat research pasal kambing.. hebat xhebat laa an... baru darjah 4 da kene wat research.. tapi, lepas tu teros aku xwat research da.. cuz patah hati ngan penjage kambeng tersebut.. bukan.. aku bukan patahati cuz penjage kambing tu tolak cinte aku.. aku strait ag oke.. t nabi xngaku umat lak.. ahh~ meh ikuti perbualan antara Yen n Pakcik Penjage Kambing (PPK) oke..

Yen : Assalamualaikom pakcik~
PPK : wsalam.. nak ape nak?
Yen : sye nak mengINTERVIEW kambing pakcik ni.. boleh?
PPK : nakk.. kambeng xboleh cakap nakk..
Yen : wuu~ sye tau.. so, sye nak intebiu Pakcik tentang kambeng ni la.. bole?
PPK : oke..
Yen : Kambing pakcik ni jahat ke?
PPK : knape pulak?
Yen : cuz kmbeng an suke meragut..
PPK : kambeng ragut rumput jek nak.. die xragut beg tangan orang..
Yen : so, kambeng pakcik ni ag sioman dari peragot beg tangan orang la ea?
PPK : kambng yang mane? yang hitam ke yang puteh?
Yen : yang hitam ni..
PPK : oo.. yang hitam ni baek..
Yen : yang puteh?
PPK : yang puteh pon baek jugak..
Yen : kambeng ni makan bape kilo rumpot sehari?
PPK : yang hitam ke yang puteh?
Yen : yang hitam ni?
PPK : kalau yang hitam ni makan 2kilo rumpot sehari..
Yen : yang puteh lak pakcik?
PPK : yang puteh pon same..
Yen : kambeng ni jalan berape kilometer sehari?
PPK : yang mane? hitam ke puteh?
Yen : yang hitam ni pakcik?
PPK : yang hitam ni jalan 5km sehari..
Yen : yang puteh?
PPK : yang puteh pon same nakk..
Yen : kenape pakcik selalu membezakan antara kambing puteh n kambeng hitam ni? sedangkan jawapannye same jek..
PPK : memang laaaa.. yang hitam ni kambing pakcik..
Yen : abes tu yang puteh ni sape punye??
PPK : yang puteh pon same..
Yen : #$%^&

No comments: