Thursday 7 April 2011

Tabiat Orang Bandor~

Assalamualaikum dan Salam berlapek~

Bandor? bese laa.. aku ni an kacukan kelantan+Penang+Johor.. so, bahase variasi ah an.. Tadi aku balik keje.. kekonpem laa sharp kol 5, aku da blah dari Farmasi.. pekerje efisyen memang laa kene menepati mase an? Pastu, OnTheWay aku ngah berjalan kaki menuju ostel aku, ade eksiden kecil berlaku.. xde terok mane laa.. tapi, terok gak laa.. bukan kereta or motor yang eksiden tu yang terok.. tapi, pangai si pengEKSIDEN tu yang terok.. eksiden kecik jek, p la settle kat tepi jalan.. ni dorang dok bincang kat tengah jalan knape? kang, kene langgor, salahkan si Pelanggor lak.. kan da menganggu lalu lintas lau korang dok bincang kat tengah jalan tu..

Camne boleh eksiden? meh aku habaq mai siket perangai orang Kolompor ni~ kat sini, kenderaan sangat pantas.. sumer berkejarKEJARAN tuk mencarik kekayaan Dunia.. bukan cuz xpk akhirat.. cume lau idop kat Kolompor ni memang la kene berkejaran mase.. lau korang nak lelenggang kangkong, xpaya laa nk idam2 keje kat Kolompor.. knape mesti pandu laju2? emm.. lau aku ade kereta pon, aku bawak laju2 gak.. Yelaa.. beli kereta memahal, tapi bawak selaju line Brotbret aku yang macam SiBi (sipot babi) macam xberbaloi lak an? so, xsalah pon korang bawak laju..

so, bawak laju bukan la sebab eksiden.. so, ape punce besonye? sedar tidak sedar, rakyat kolompor ni suke sangat tekan HON... ngah bawak laju2 ni, tetibe ade kereta melinta, mende yang mereka akan buat adelah, tekan HON.. lau tekan satu saat xpe.. ni tekan sampai dah mendak da HON kereta..  knape mesti tekan HON? lau aku laa, xde nye aku tekan HON.. bek aku tekan brek daripade aku tekan HON an? watnye orang yang kite hon tu mmg jenis xreti language an, sah2 die xberenti even HON bunyik Hon lori ke, keteapi ke.. bile orang tu xbenti, so, terjadik laa eksiden cuz si penekan HON pon lupe tekan Brek cuz asik sangat tekan HON..

kesimpulannye, tekan Brek ag boleh mengelakkan eksiden daripada korang menekan HON~


*pandu cermat tok pastikan anda xeksiden.. ingatlah orang yang tersayang.. pastu, ingat gak hutang2 anda.. lau korang xbayor hutang korang, pastu mati eksiden, da nyusahkan orang tersayang anda*

1 comment:

Mr Daha said...

Macam2 orang skarang ni.. suka tul main hon. ha3