Saturday 16 April 2011

ohh dunia~

Assalamualaikom dan Salam berlapekk~

Wuu~ semalam aku xon9 sehari.. tiap ari jumaat jek, pale aku pening.. yang aku pelik, pas balek keje, konpem pening mengAttack pale otak aku yang berjambol ni.. so, kepade yang ade tanam ‘mende’ kat umah aku tu, tolong2 laa buang k.. wahh~ macam laa aku ni bgos sgt sampai ade orang nak sesantet aku.. Ape2 pon, aku tetap bersyukor cuz Allah bagi aku pening ari jumaat jek.. lau pening tetiap ari, naye aku.. Today, aku nak citer sal keUNIKan ciptaan Allah~ wahh~ keagamaan siket laa blog aku kali ni..
Aku dapat ni dari kawan aku yang mengepost kat wall grup aku.. mende ni lak disampaikan oleh Ustazah yang popular ngan teknik cakar die tu.. dalam tu ade mengatakan tentang 4 tarekh istimewa tahun ni.. tapi, aku xtertarek sgt sal tarekh tu.. yang aku tertarek adelah, tentang keunikkan umor kite pade tahun ni.. cube korang try tambahkan umo korang dengan tahun laher korang.. jawapannye adelah, ‘111’.. contohnye, 19+92=111.. unik an?

Aku dari kecik, sampai ke beso, aku kagom gile ngan salah satu ciptaan Allah.. iaitu, individu yang mempunyai mate sepet.. lantak p la pemiliknye cine , melayu or india.. tp aku xpernah jumpe ah India yang bermate sepet.. ape yang unik nye? Even mate dorang sepet, dorang tetap leh Nampak macam mate yang xsepet.. dorang xpaya nak bukak mate sgt pon, tp still leh Nampak.. aku cube gak menyepetkan mate, tp cam kabor jek pandangan aku.. ==’ .. aku  rase, orang mate sepet ni senang nak tido.. yela.. mate buka kecik an.. so, nak tutop cepat jek.. aku lau boleh ah, nak carik laa binik yang bermate sepet ni.. t leh aku lawan maen ‘sape tutop mate dulu’ ngan die.. mesti die kalah punye..

Nikmat Allah paling kite kene hargai adelah bencane.. contohnye banjer.. knape korang suke salahkan hujan if terjadiknye banjer? Korang salahkan laa perangai korang.. lau korang xbuang sampah lam longkang, xde nye longkang kat tempat korang tu tersumbat.. lau longkang korang xtersumbat, air hujan dapat la mengaler ngan lancarnye.. bile da banjer bru korang nak sebok bersehkan longkang.. agpon, bencana membolehkan kite membuat amal.. taim tu ramai orang yang membantu, sameade dalam bentuk kebajikan or teenage.. prihatin an rakyat mesia? =)

Banyak ag keajaiban Allah.. so, kene laa kite syukuri nikmat Allah seelok2nye..

No comments: