Monday 25 April 2011

Nasi lemak~

Assalamualaikum dan salam berlapekk~

Wuu~ lonie kat dada surat kabor, sokmo citer pasal nasik lemak an? wuu~ Perlukah nasik lemak tidak digalakkan jual di kantin sekolah? adekah nasik lemak penyebab utama obesiti dikalangan pelajar? ngee~ kalau laa aku jadik nasik lemak, mesti aku akan sedih ngan kenyataan itu.. korang yang gemok, korang salahkan nasik lemak lak.. wuu~ nasik lemak kan sedap untuk dimakan.. and dah memang jadik rutin da, kat kedai tepi2 jalan tu pon, nasik lemak laa paling sold out.. siyes laa.. nasik lemak ni xjemu langsung dimakan.. kalau korang da jemu makan nasik lemak, korang hisap jek laa.. hikhik~

meh aku support pasal nasik lemak ni.. sebagai seorang yang mengenang budi, memang laa aku xsokong jika nasik lemak tidak dibenarkan dijual di kantin.. aku membesar dengan nasik lemak.. dari kecik mak aku menyusukan aku, aku da terdedah ngan nasik lemak.. aku masok sekolah rendah pon, aku xbeli pon nasik lemak 50sen kat kantin tu.. aku beli nasik lemak 60sen kat jiran aku.. lagi sedap.. ade telor rebus setengah~ kat kantin da laa nasik lemak 50sen.. telor potong 8.. huu~ da potong 8, kekonpem laa aku xdapat yang telur kuning nye.. Naek sekolah menengah lak, mane maen makan2 nasik lemak ni.. makan mee kari makcik kantin ahh.. ag sedap dari nasik lemak makcik kantin.. makcik kantin da tue.. nasik lemak pon da rase2 masam sikett.. xsedapp~ wekk!

Tu pasal kenang budi laa an.. Point ke2 aku lak adelah, sekarang ni, kat Kluang,Johor n kebanyakkan daerah dan negeri laen, da memulakan satu sesi sekolah.. dari pukol 7.25 sampai penat.. lebih kurang pukol3 ke pukol4, baru pelajar2 balik.. wuu~ lame tuu.. dan, nasik lemak laaa makanan paling sesuai untuk menampung kalori yang diperlukan oleh badan kite.. kat sekolah kan banyak gune tenaga.. nak p makmal lagi*kalau dekat xpe..ni jauh macam dari times square ke masjed jamek*, nak angkat beg la*kalau ringan xpe..ni berat macam pikul komuter*, nak wat pendidikan jasmani la, nak kawad la, nak itu, nak ini, nak gado ngan cekguCEKGI*budak sekarang ni makan ape ek sampai da berani pukol cekgu?mesti dorang terlebih makan calciyumm..dolu zaman aku skola, xde lak menatang calciyum ni*, sumer gune tenaga okeh.. so, nasik lemak ni boleh laa gak membekalkan kalori untuk badan kite bertenaga sokmo.. hee~ ape2 pon, saye suke nasik lemakk~ tapi siyes.. sye xmo nasik lemak makcik kantinn.. wekk~ masammmm! 

hanya dirimu yang pernah tenangku dalam pelukmu~

No comments: