Sunday 20 March 2011

Harga sebuah Maaf~

Assalamualaikum dan Salam Ukhwah~

aku bru jek pas tgok citer Gosok 2, yg ditayangkan di TV3.. dedolu aku tgok da cter ni.. tp, da die dok tayang kat TV, so, aku tgok laa jugak.. =) Tam Spider tu belakon.. kat lam cter tu, ade sorang pelakon tu cakap lebih kurang macam ni laa.. 'senang jek kan mnx maaf? yelaaa.. modal cume air liur jek'.. huhu.. siyesly.. aku paling menyampah ngan word maaf, sori tu.. kata2 tu da macam xde nilainye.. wat salah, mintak maaf, then wat salah ag mintak maaf ag.. senang an idop ni? bile da wat salah, nak sucikan salah tu just ucap satu perkataan.. "maaf".. then bile org xmo maafkan, kuo laaa ayat, 'nabi pon leh maapkan umatnye'.. aku paling takot nk ucapkan kate maap tu.. cuz takot terULANG balik ape yg aku buat.. bagi aku, word maaf tu masih ade nilai nye lagi.. Maaf tu same jek nilainye ngan Taubat.. Lau kite da bebetol sedie, bru laa kite leh taubat.. cuz syarat taubat adelah, xmengulangi dosa yg dilakukan.. same jek macam maaf.. lau korg da mntak maaf, jgn laa korang ulang kesalahan yang same.. baru laa nmpk maaf korang tu berharge siket an? tengok orang dedolu.. taim raye, bru mintak maaf.. taim sekarang ni, anytaim leh mintak maaf.. =)  xpon,kite wat jek AKTA bru.. "sesape yg mau mnx maaf, haruslah dikenakan bayaran mengikut tahap kebesaran salah yg dilakukan".. taim tu, mesti orang takot nk buat salah cuz kne wat bayaran if nk mintak maaf.. so, maaf akan lebih bernilai dari lafaz maaf sekarang ni.. hanye bermodalkan beberape titis air liur~ 
wuu~ da petang.. nak tdo sat.. =)
BYEBYE~~

1 comment:

blOodybLoOd said...

assalamualaikum.. tq follow my blog.. nice 2 meet u org pahang.. :) nice blog 2.. keep it up eh ^_^.. anyway.. sdap lagu dlam blog awk nie.