Sunday, 1 May 2011

Kenape aku xjadik artis?

Assalamualaikum dan Salam berlapekk~

hik2~ kenape salam berlapek? yelaaa.. kalau same2 laki, boleh lak salam xlapek.. kalau ngan pompan, kene laa salam berlapek.. baru xbatal air sembahyang~ hik2~ berbalek pade tajuk diatas.. Kenape aku xjadik artis? bukan pasal aku xde bakat.. Dolu taim Hasan Mutalib wat casting untuk carik pelakon Filem "Zombie Muzikal" tu, aku p laa casting.. pastu Hasan Mutalib pilih aku.. tapi aku menolak cuz aku xmo jadik artis.. Ape yang xbest nye jadik artis?

Artis.. kiri kanan depan belakang orang pandang.. Susah betol jadik artis.. wat mende pelik siket, kuo kat Majalah Mango.. wat mende aneh siket, Kuor kat majalah Woman~ adeh.. xbest ah gitu an.. Kalau laa aku jadik artis, xleh laaa aku nak korek idong kat depan kedai Watson.. Jangan kata kat depan kedai Watson tu, kalau aku korek idong kat depan kedai Guardian pon, konpem Majalah Tiga tulis pasal perangai aku tu..  ek? Majalah 3 ade tulis pasal gosip artis ke? arghh~ lantak p laa.. =)

Pastu, nanti kalau aku ade komen2 ngan wanita kat FB, mesti laa wartawan cop aku ni lelaki yang suke berfoya2 or Romeo.. aku xjadik artis ag pon da ramai cop aku macam tu, inikan plak aku jadik artis kang.. bukan setakat Romeo dorang gelar aku.. silap2 dapat gelaran Forero Roshe lak.. 

pastu, kalau aku jadik artis, mesti aku kene bawak pen kemane2 jek.. yelaa..cuz nak layan peminat mintak otograp an.. Da macam pelayan restoran lak sentiase bawak Pen.. Bawak pen tu xkesah ag.. nanti bile aku da dok sain otograp kat peminat aku yang ramai tu, konpem laa tangan aku penat n lenguh an.. kalau tangan aku lenguh xpe.. watnye tangan aku patah cuz banyak sangat sain otograp, camne aku nak p mengundi kang?

Tapi kan, aku rase aku nak jadik artis laa.. Sekarang ni aku praktikal kat KPJ Ampang Puteri.. Banyak artis yang datang berubat kat sini.. tapi masalahnye, aku ni langsung xcam yang Patient aku ni artis.. so, bile aku da jadik artis, xpaya laa aku penat2 nak cam artis.. biar peminat + wartawan jek yang cam aku.. aku ni banyak ag mende yang nak kene ingat.. daripade aku ingat muke artis, baek aku ingat mende2 yang ag berpaedah.. Aku pon pelik.. kenape laaa ramai yang teruja kalau jumpe artis? 

Rasenye, kalau jadik artis, macam da hilang segala privasi kite.. Buat tu orang tau, buat ini orang tau.. xbest laaa.. idop dengan penoh rahsie kan best.. haaa~ aku nak akhiri post aku ni dengan satu rahsia yang orang xtau pasal zizan.. Zizan Raja Lawak tuu.. sebenarnye, da lame daa aku simpan Rahsia si Zizan ni.. sebenarnye, zizan ni, ek? kalau aku bagitau korang rahsia Zizan ni, da bukan rahsia ag laa namenye.. so, xmo laa aku bagitau korang.. biarlahh rahsiee~ hik2~

No comments: