Thursday 5 May 2011

Berubah lahh wahai Nurse~

Assalamualaikum dan Salam berlapekk~

emmm.. Aku nak gosip pasal sorang kawan aku yang Nurse nii.. Aku xtau laaa ape nak jadik ngan die nii.. Aku nak nasihat kan die depan2, takot die kecik hati lak an.. so, aku taip kat belog aku ni laaa.. harap2 die bace laa belog aku ni.. Aku pon da xsanggop nak tengok orang dok kate pasal ko semua.. Ko da kawan lame ngan aku, so aku xmolaa orang terus dok kutok ko..

Aku da kenal ko lamee.. Sejak kat salah sebuah daerah di Johor lagi.. Taim tu, ko baek sangat.. xpernah nak keluar malam.. Then, bile mak ko da lepaskan ko untuk amek Diploma in Nursing, ko daa banyak berubahh.. Sekarang ni, ko keluar lepak bandar dengan selamber ko dedahkan rambut ko yang xberape nak panjang tuu.. daa laa ko selamber jek free hair, pastu ko lepak ngan laki tah mane2 jek ko kenal sampai ke tengah malam.. siket pon ko xsegan bonceng motor laki yang baru ko kenal..

Lepas ko mule kenal dorang, ko daa pandai nak hisap rokok.. Mak ko hantar ko untuk belajar Nursing, ko pulak leh terjebak ngan rokok.. Kuo tengah2 malam cume berseluar pendek dan berbaju singlet.. Mane perginye sifat sopan santun ko taim ko kat kampong dulu?? xsegan ke ko pakai singlet, kuo ngan laki? kalau perut ko Flat macam aku ni xpe gak.. ni perot ko "apartment 4tingkat" ko tau.. ko xsegan kee orang tengok lemak ko yang berlapes empat tu? kalau ko keluar ngan sorang lelaki jek xpe.. ni, ko berani keluar dengan kawan2 lelaki tu jugakk.. mane pergi sifat pemalu ko taim ko kat kampung dulu?

Duduk lepak kat bustop sampai ke tengah malam.. ketawe terbahak2 sambel hisap rokok.. Ko nak jadik ape?? ko xsedih ke kalau mak ko tau perangai ko yang sebenar? ko nak ke tengok mak ko sedih cuz perubahan ko? daa laaa.. aku malas nak nasihatkan ko lagi.. ko pon da besor panjang.. xpaya laa aku nak cakap banyak.. ko tau bezakan mane satu baek, mane satu buruk.. emmm.. lupe lakk aku nak btau korang.. name kawan aku yang Nurse ni adelah, Mohd Felix AF bin Roslan.. tankz~

1 comment:

M Y S H I said...

hurm biasa la. ramai dah brubah sjak masuk nursing ni . sjak masuk ape2 ipt pun. sbb kbykn dorg sblm ni tak dpt kebebasan..