Wednesday 18 May 2011

Teka-Teki~

Assalamualaikum dan Salam berlapekk~

hee~ Aku rase arini aku penat kot.. banyak tol keje aku buat.. Memule setel indent Ward, turun naek wad, pastu susun ubat yang baru sampai ke store, then anto patient p pisioterapi cuz ade staff nurse yang telah sesuke ati die jek cakap yang aku ni daq pisio.. tp xpe laa.. kire pengalaman bergune gak.. cuz aku 1st taim masok bilik pisio tu.. da laa aku kene anto patient p pisio.. Pastu aku parking laaa patient tu kat sebelah meja staff pisio tu.. pastu boleh lak die cakap kat aku, " aii dek, anto patient jek? wat laa procedure bla bla bla bla".. huu.. belajo tinggi2 tapi xreti bace ke kat unipom aku ni tertulis "school of pharmacy".. nk wat procedure ape? ubat aku reti la buat.. jangan sampai aku buat patient tu jadik minyak cap kapak.. malas nk bertekak, aku berlalu pergi laa.. da laa x time kaseh kat aku, dok marak aku lak.. pastu aku buat esaimen kat bilik CDR hospital tu.. huu~ kalau nak buat kat ostel esaimen tu memang takk laa.. so, aku buat laa kat spital.. bende pertame aku buat taim masok kat Pamasi adelah, melapor diri pade house captain aku.. *house captain ke captain house? lantak p laa* aku.. wuu.. gangster woo die.. untuk ngelak dari minom air sabon, kene la buat baek depan die.. balek pon aku melapor kat house captain aku.. hik2~ so, macam biase laa.. da namenye belog yen, mukadimah bukan maen panjang.. mende yang berkaitan ngan tajuk memang siket punye laa.. kalau xsengal bukan yen laa namenye kan?

meh.. ade 5 teka teki di sini,,

1. Ade orang gile naek kapal terbang.. die p toilet cuz nak kencing.. sampai toilet, die tibe2 sepak mangkuk jamban tu.. kenape die sepak mangkuk jamban tu?
2. kenape babi jalan tunduk?
3. kenape siput babi jalan lambat?
4. kenape kancil jalan melompat-lompat?
5. Ade seorang penggali kubur tengah gali kubur.. tibe2 jek die mati.. kenape?

Jawapan? korang xpaya carik kat google.. aku bg jawapan..

1. cuz die orang gile
2. babi jalan tunduk cuz die malu kerane mak die seekor babi..
3. sipot jalan lambat cuz taim jalan die pk same ade die ni spesies sipot or babi
4. kancil jalan melompat lompat kerane die gembire cuz mak die bukan babi..
5. Cuz kene hempap dengan mangkuk jamban yang disepak oleh orang gile tu..

merepek? hik2.. da namenye yen mestilaa dok cakap mende merepek yang ngarot jek.. hik2

No comments: