Saturday 21 May 2011

Kenape mesti salahkan binatang?

Assalamualaikum dan Salam berlapekk~

Hari ini hari sabtu.. tiap2 ari sabtu ade cerite Hindustan.. wuu~ taim SRK popular dulu aku layan laa Hindustan.. sekarang ni xlayan daa.. Ape kene mengene Hindustan ngan tajok entri aku? Kekonpem laa xde kene mengene.. Jom kite cerite pasal binatang.. Orang salu salahkan binatang.. Meh aku huraikan~

Cinta Monyet
Cinte monyet bermaksod bercinte semase zaman persekolahan.. wuu~ pelajar yang bercinte, monyet lak dapat name.. Ingat perangai pelajar bercinte macam monyet ke? dolu, taim sekolah menengah, pelajar2 ni laa orang yang paling kreatif taim bercinte.. tulis surat cinte, ayat bunge2.. da tulis ayat bunge2 ni, pastu siap letak bedak kat surat cinte tu cuz nak bagi wange.. xcukop ngan letak bedak, ade gak letak soflan tok tambah kan ag wangi tu.. tapi, semuanye itu cume disamekan dengan monyet jek? aduii.. modal bukan maen beso, tapi, monyet gak yang disamekan dengan pelajar2 bercinte?

Otak Udang
Otak udang = bodoh.. wuu~ da name pon binatang.. xde akal, memang laa bodoh.. tapi, kite yang dikurniakan akal ni, ade gak yang makan otak udang ni.. Kate otak udang = bodoh, tapi ade gak yang dok makan mende bodoh tu.. Udang yang kononnye bodoh ni pon xpernah makan otak manusia.. =='

Pekak Badak
wuu~ kite yang pekak, badak gak yang kene petik.. Mane korang tau badak pekak? korang cakap badak pekak cuz taim korang panggil badak, badak xtoleh kat korang ea? wuu~ aku panggil lembu pon, lembu xmo toleh kat aku.. Aku panggil babi, ag laa babi xmo toleh kat aku cuz xmo ngaku yang die tu seekor babi.. Cube korang panggil badak dalam bahase badak, kekonpem die pandang kan.. ni korang panggil badak dalam bahase melayu, mane laa badak tu nak paham.. Tah2, badak pon kekadang ade panggil manusia, tapi manusia xtoleh.. mesti dalam bahase badak, ade "pekak manusia". agaknye laa kan.. aku bukan belajar bahase badak pon.. just serkap jarang jek..

Malu2 Kucing
malu2 kucing atau daq2 sekarang menyebut, SHY2 CAT..  bermaksud, berpura2 malu depan orang.. wuu~ kucing malu ke? kalau kucing malu, xdenye die curik ikan kat dapur.. kalau die malu da lame da si kucing tu p manceng ikan sendirik.. Tapi siyes laa.. kucing sekang ni da maken hilang tahap keMALUannye.. cuz aku pernah nampak kucing ngah mengawan depan kedai makan.. Taim tu ade orang wat besday party kat kedai makan tu, si kapel kucing ni boleh plak mengawan depan besday parti tu.. kalau besday parti untuk atas 18tahon oke gak.. ni daq2 kecik yang menjayakan parti tu.. secare xlangsung da memberi contoh yang xbaek kepade kanak2 tersebot.. hmm~

So, kenape mesti salahkan binatang? hmmm~

1 comment:

Wan Nabihah said...

hehe..setuju gak dengan arin...
xperlu la nak slahkan org lain kan...hurm..
blog ni leh jadi sbgai nasihat lak untk saya..hehe
:D