Wednesday 8 June 2011

Hormati Orang Tua~

Assalamualaikum dan Salam Rejab~

Hari ini hari Rabu.. Aku sekarang ni ngah praktikal kat salah sebuah Farmasi yang ade kat Kluang ni.. Name kedai dirahsiakan.. t aku bagitau name kedai, korang datang lak~ Even da nak 2weeks da aku praktikal kat sini, sekarang ni baru aku btau secare offiSialnye.. haha~ Aku agak menyampah lak arini dengan perangai Customer aku yang sorang ni.. Seorang Apek yang agak tua telah datang ke farmasi aku dan tibe2 die cam marah aku.. Die datang ke Farmasi dan bertanyekan pasal ubat yang kaler putih, bulat2.. Mak ai.. ni farmasi apek oii.. Ubat putih, bulat2 xnak ade banyak lak an.. Rhinafort, Glucophage, Norgesic, ubat KK kat Hospital Bagan Lalang pon kaler putih, bulat2 apek oii.. Pastu dengan marahnye die p kat kereta die dan amek ubat yang die nak tu.. neurobion rupenye yang die nak..

Pastu, die marah, die cakap, "selalu datang sini, ubat gua pon lu xingat".. Mak aii.. kalau kat Farmasi ni die sorang jek customer boleh la aku cube nak ingat.. ni kat Farmasi ni, 1jam mau dalam 5k ke 6k customer.. xingat lak aku.. Apek nak sangat orang ingat Apek, Apek p berehat dalam Aman *R.I.P* la wehh.. konpem banyak orang ingat Apek sambel siram bunge n tabur air mawar kat kubor cek Apek tuu.. xde air mawar, aku supply asid untuk tabor kat kubor cek Apek nii~ *tabur air mawar ke siram air mawar?*

Wahh~ betol2 marah lak aku ek? Yang aku nak marah2 sangat ni apehal pulak an? Sebenarnye bukan salah Apek tu.. Aku xsalahkan die sepenohnye pon.. cuz taim dulu die sekolah, cekgu BM die ajar "Hormati orang Tua".. so, kene salahkan cekgu BM die laa.. orang yang ag mude macam aku ni watpe laa die nak hormat.. Yang aku pasti, nanti, aku da tua aku xkan jadik macam tu laa.. kene laa hormat sesame manusia.. kalau sesame manusia pon xtau nak hormat-menghormati, macam mane kite nak bersatu melawan Alien taim Alien attack bumi kite ni kan?

~Lima empat tiga satu
jom manusia kite bersatu~

2 comments:

Al-Jannah Said Malhotra said...

erkkk, betoi gak. haha tp salahkan cikgu bm die tu lawak la.

MistaZaharin said...

huhu.. tu laa~ dari kecik dok diajar hormati orang tua~ tp, orang tua cam xmo nk hormat org mude ni.. =='