Tuesday 14 June 2011

entri yang terlambat~

Assalamualaikum dan Salam selasa~

Ari ni ari selase~ aku nak cerite pasal AF9 yang da melabuhkan tirainye ahad lalu~ even cam da expired 2hari, tapi, aku nak cerite gak~ huhu.. Seperti yang sedia maklum, Hazama telah dinobatkan sebagai pemenang terakher untuk Akademi Fantasia yang da 9 musim berkumandang~ Kejuaraan Hazama ni da memang diramalkan sampai ade khabar angen yang mengatakan Hazama juara yang dirancang kerana VC untuk lagu cinta teragung telah diRelease awal~ lantak p laa ngan khabar angen tu~ kalau bukan Hazama, korang nak sape menang? da memang die jek yang Best kat AF9 tu.. dan ramalan aku benar belaka apebila Lena AF9 menduduki tempat ke 2.. Ramai yang mengagak Fina AF akan memberi saingan kepade Hazama.. tapi aku lagi support Lena cuz suare die ag best~ Fina tu dok konfiden nak kuarkan vokal die yang hebat tp bg aku die tu just tau dok menjerit taim menyanyi jek~ tahniah laa kepade Hazama cuz berjaye menjuarai AF9.. Single terbaru beliau pon best woww~ suare sangat mantap.. Memang tuah berpihak kepade Hazama kerane berjaye setelah dikecewakan 5 tahon lalu di konsert prelude AF4 yang dimenangi Faizal AF4 tu.. teuk tol persembahan Faizal taim malam konsert akher AF9 tu~

kesah entri yang terlambat ke 2 pule, aku nak cerita pasal KL Gangster~ Untuk pertama kalinye aku tengok Filem Syamsol Yusof *syamsol ke shamsol? lantak p laa.. aku bukan minat die..* kat wayang~ cuz aku sangat xminat die.. Memang cerite die semua box office, tp aku da xminat die nak wat camne.. belom ade filem yang diarahkan oleh beliau, tanpe beliau menjadik Pelakon Utamenye~ Ahmad Idham n David Teoh pon ade berlakon dalam Filem yang dorang buat, tapi bukan laa watak utame yang dorang lakonkan.. Tapi xpelaa.. leh jimat untuk Bajet Pelakon lelaki~ bajet tu boleh laa digunakan untuk meletupkan dan menjahanamkan kereta dalam Filem Kl Gangster tu~ secare overallnye, memang bagos la ceritenye.. penoh dengan aksi.. Penonton belom sempat bernafas, ade jek aksi gadohnye~ Aku rase kalau dipenuhi dengan adegan Gadoh  pon, penonton akan bosan gak~ cerita Young n Dangerous lakonan Cheng E. Kin pon dipenuhi aksi gadoh tapi ade element cinta yang boleh buat orang bernafas seketika selepas menyaksikan adegan gadoh yang dasyat~ dalam Kl Gangster lak, tanpe element cinta antara Pakwe n Makwe, tapi ade element Cinta akan kekeluargaan.. satu pembaharuan~

Dan yang paling mengkagumkan, semua watak dalam filem tu sangat dijiwai oleh semua pelakon kecuali beliau~ aku pon xtau die tu cine ke melayu.. kalau die cine, kenape die cakap ngan Dragon dalam bahase melayu slang cino? cakap jek laa bahase cine~ xkan xde modal nak wat subtitle taim dorang kecek cino? tapi ape2 pon, Filem KLuang Gangster tu berjaye mengutip RM 1.5juta pade hari pertame tayangan~ menunjukkan Filem Melayu kite mampu bersaing dengan filem Omputeh.. Dan aku harap, filem Kl Gangster n Kongsi tenang untuk menghadapi saman daripade pihak berkenaan~

*camne melayu nak berjaye kalau asik nak dok saman sesame melayu*

No comments: