Sunday 5 May 2013

Mengundi

Salam mengundi~

Cerita love story dihentikan seketika untuk memberi laluan kepade isu pilihanraya yang hangat diperkatakan.. Orait.. Pertame sekali aku ingin ucapkan tahniah pade yang berjaya menjalankan tanggongjawab anda untuk membina negara.. Pilihan di tangan anda.. Dan pilihan sudah pon dibuat, jadik tunggu jek keputusan..

Kepade yang layak mengundi, tapi tidak mengundi tanpe alasan yang munasabah, tahniah gak diucapkan kepade anda kerana anda xkesah langsong jatoh bangon Malaysia.. If malaysia kena serang pon, golongan2 ni la yang akan berdiam diri tunggu musuh balik sendirik ke tempat asal tanpe melakukan ape2 usaha.. Anda2 ini cume parasit yang tumboh di Malaysia.. so, kepade golongan berkenaan, sila DIAM if korang ade pape yang korang xpuas hati dengan kerajaan yang bakal terbentuk kejap lagi.. xmalu ke, orang lain sume ade dakwat di tangan, tapi, golongan ini pulak mempunyai jari yang bersih.. Sekali lagi aku bagitau, golongan yang aku maksodkan adelah, golongan yang layak mengundi tapi tidak mengundi TANPA ALASAN MUNASABAH.. Muna dari sabah pon leh balik manjoi tok mengundi oke.. Lain la mereka yang ade alasan munasabah. mmg boleh diterima la.. ini alasan, lambat daftar.. tuihh~ xleh pakai langsong alasan tu..

Lagi beberape jam, Malaysia kembali mempunyai kerajaan semula.. INI KALILAH atau LAIN KALILAH.. JANJI DICAPATI ke INI KARILAH.. Oke.. disini ingin aku sampaikan, aku tidak berpihak kepade mane2 parti.. tapi, aku boleh bagi pandangan dari mata kasar aku untuk menilai situsasi yang terjadik taim berkempen..

Isu Pertama, Penyokong parti A dipukol oleh penyokong parti B,C dan D.. Semalam, aku g la kat 1 function parti B ni.. Taim perjalanan kakian aku ke function tu, Beratus budak yang masih mengharapkan duit minyak motor dari mak ayah telah memprovoke dikawasan function parti B ni.. So, salah ke kalau mereka kena pukul? Taim da kena pukul, mulelah media tulis kat surat khabar, mereka dibuli.. Oke.. dulu, cekgu pukul kite pon bersebab.. inikan pulak dalam kes ni.. xkan suke2 nak pukul anak orang yang masih sesedu untuk nak tinggi tu? Yang aku respek, penyokong parti B siap bagi laluan ag kat beratus budak2 ni tanpe rase tercabar dengan provoke tu.. Rasanya si Penyokong Parti B ni pon malas nak layan budak2 ni.. HUHAHUHA Preng sane Preng sini, tapi belom cukop umur untuk ngundi.. ade pekdah ke adek2 wat camtu? hik2..

Isu ke 2.. Dakwat kekal.. Oke.. dakwat mmg kekal.. dan yang paling diakui, taim cebok, die xmeninggalkan kesan dakwat pade bontot anda.. so, jangan risau..

Isu ke 3.. Peratusan keluar mengundi.. Kat tempat aku, kami dibahagikan mengikut umur.. aku berade di saluran 7.. golongan 21- berape tahun tah.. Aku tunggu xsampai sepuluh minit.. Bukan kerane kakitangan SPR buat kerja pantas.. tapi, kehadirang dari golongan ini sangat kurang memberangsangkan.. Aku memang suke cuz siap awal.. Tapi, aku pergi ngan abang2 n akak aku.. so, xde maknenye kalau ngundi siap 10 minit, tapi still kene tunggu gak abg2 n akak aku yang amek mase sejam lebih baru siap.. Kamon la generasi baru.. kita ni,, ahhh.. cakap banyak pon xgune.. da abes da pon mase ngundi..

Ade banyak lagi isu.. isu 4,5,6,7,8,9 tapi aku rase sumer tu xpenting lagi kini.. just tunggu jek keputusan yang bakal diumumkan.. Kepade pihak yang menang, tahniah kami ucapkan dan belalah nasib rakyat ini.. Kepada yang kalah, jangan putus asa, cuba untuk merampas pade penggal akan datang... sekian~

No comments: